Huid

Onze huid is een groot zintuig en de scheiding tussen jouw binnenkant en de buitenwereld. Via de huid ervaar je de wereld om je heen. Misschien heb je ervaren hoe sterk je huid op stress en zorgen reageert? Of heb je de wens om lekkerder in je vel te zitten? Huidfulness kan hierbij behulpzaam zijn.

 

Huid

Huidfulness

Mindfulness

Mindfulness is een vorm van bewustzijn die zich met een houding van vriendelijke nieuwsgierigheid op het leven in het ‘nu’ richt. Mindful zijn kun je trainen! Net zoals je naar de sportschool gaat om je spieren te trainen, train je de aandachtsspier in je brein met mindfulness.

 

Door mindfulness word je opmerkzaam, waardoor je je grenzen zorgvuldiger kunt bewaken en zo beter voor jezelf kunt zorgen, ook in stresssituaties. Wetenschappelijk onderzoek bij stress laat zien dat mindfulnesstrainingen bewezen effectief zijn.

Huid & Stress

Stress heeft effect op de huid; huidaandoeningen kunnen hierdoor verergeren of er ontstaan andere problemen. Andersom kan een huidaandoening juist ook voor veel stress zorgen. 

 

Mindfulness heeft gunstige effecten op de gezondheid en de huid specifiek. Ook bij (onderzoek naar) verschillende huidaandoeningen geeft het beoefenen van mindfulness positieve resultaten.

Huidfulness

Het programma ‘Huidfulness in zes weken’ combineert elementen van positieve psychologie, compassie, gezonde lifestyle, zelfzorg en mindfulness en wordt in het laatste deel van het boek 'Lekker in je vel, wat je huid vertelt' geïntroduceerd. 

 

Huidfulness leert je door meer balans, aandacht en ontspanning bewuster in het leven te staan. Je creëert (meer) zelfinzicht en krijgt praktische tools waarmee je lekker in je vel zit. 

Interesse? Dan kun je hier meer informatie en data vinden.